Jag är en man som har en familj, en fru och två barn. Innan jag och min fru fick barn så reste vi ganska mycket. Vi försökte komma iväg varje år och det funkade ju eftersom det bara var vi två. Det blev inte så dyrt. Sedan vi fick barn har vi fått prioritera andra saker. Vi har rest med våra barn också, men inte så ofta. Vi har varit i Grekland och i Spanien. I år åkte vi till Bulgarien. Vi tog en charterresa dit, för vi hade hört att det skulle vara bra där. Vi åkte i slutet av juni och vi åkte till Albena. Det här har blivit klassat som det bästa stället för barnfamiljer. Vi skulle stanna i 8 dagar. Vi kom till hotellet på kvällen så det var bara att packa upp och gå och lägga sig. Dagen efter ville vi veta lite mer om Albena och vad som finns att göra. Vi hade ju läst lite innan. Vi visste att Albena ligger nära Golden sands som är en populär strand för ungdomar och som festar på stranden, så det var ingenting för oss. Vi tog en promenad i Albena och såg att det var grönt och lummigt och väldigt mysigt. Vid hotellet fanns det ett poolområde som vi spenderade dagen vid och på kvällen åt vi mat. Våra barn ville ha pizza. Vi hade några mysiga dagar vid stranden och badade i Svarta havet. Det var varmt så det blev många dopp i det härliga havet. Mot kvällen gick vi och spelade minigolf. Vi  gjorde en utfärd till Varna en dag för mina barn ville se hamnen och stora båtar. min fru ville också shoppa lite. Vi gick till en marknad och sedan till ett jättestort köpcentrum. Det var så svalt och skönt därinne. Det var skönt att slippa vara ute i värmen faktiskt. den näst sista dagen tog vi en bussresa som resebyrån ordnat. Jag brukar inte tycka om sådana resor, för jag vill upptäcka saker själv, men den här resan gick till ett delfinarium med en delfinshow och sedan skoj och lek i poolen med vattenrutschkanor, så det var en bra och rolig resa för oss alla. Den sista dagen hade vi lite pengar att göra slut på så vi gick in till Albenas centrum och åt en god lunch och shoppade det sista. Sedan tog bussen oss till flygplatsen.